laurenstoren
de stadsbeiaardier is je beste vriend

 

http://www.rijnmond.nl/nieuws/146360/Elk-uur-nieuwe-liedjes-vanaf-de-Laurenstoren

Gisteravond was de uitreiking van de publieks- en juryprijs van de wedstrijd van het liedje van de Laurenskerktoren. Dankzij jullie stemmen heb ik het nog vrij ver weten te schoppen in de publieksprijs (3e, die basis school was echt niet in te halen). Gelukkig stak de jury er een stokje voor dat ik met lege handen naar huis ging, want ik heb de juryprijs gewonnen. De uitreiking was op het topje van de Laurenskerk. Maar toen ik besefte dat ik eerste was geworden had ik ineens geen hoogtevrees meer. De beste 10 deelnemers waren allemaal boven op die toren en telkens werd de volgende deelnemer naar voren geroepen en werd zijn/haar liedje gespeeld. Aan het einde was alleen ik over dus had ik gewonnen. Dat was redelijk nerve-wrecking kan ik je vertellen. Gelukkig was vrouwlief Inge ook mee naar boven en Alexander met oppas Sanne beneden op het plein.

Dit betekent dat komend half jaar van 10 uur ’s ochtends tot 22:00 ’s avonds mijn liedje om het uur gedraaid wordt!

Iedereen die gestemd heeft (en opnieuw) gestemd heeft zo enorm veel bedankt!

Liefs,

Woes

p.s. binnenkort ga ik samen met de Beiaardier (zie foto) het klokkenspel in programmeren.

p.p.s. hieronder is (nogmaals) een link met een kort radio item op radio rijnmond van vanochtend. Daarin hoor je o.a. lovende woorden van de jury en mij o.a. een paar slechte grappen maken. http://www.rijnmond.nl/nieuws/146360/Elk-uur-nieuwe-liedjes-vanaf-de-Laurenstoren

p.p.p.s. saillant detail: de bladmuziek van mijn liedje is vlak voor de uitreiking kwijt geraakt in de toren, dus de beiaardier moest deze improviseren.

p.p.p.p.s hier kun je de 15 beste inzendingen nog eens luisteren.

Een Liedje voor de Laurenstoren: kies de winnaar!

