zwemgif.gif
daar is Flipper niks bij!

Lieve Alexander,

Toen jij 10 dagen oud was woonden je moeder en ik aan de Entrepot haven in Rotterdam en heb ik meegedaan aan een zwemevenement dat bij ons voor de deur in het water gehouden werd om aandacht en geld te vragen voor onderzoek naar de heel stomme ziekte kanker. De afstand was 1 kilometer en ik deed daar 23 minuten en 58 seconden over. Van de 254 mensen die ook de kilometer zwommen was ik nummer 167 (er deden ook een hoop echt heel goeie zwemmers mee, zelfs eentje die een Olympisch gouden medaille heeft gewonnen voor Nederland. En dat NA dat hij zelf die stomme ziekte kanker heeft gehad.

Toen ik jong was heb ik altijd erg veel gezwommen en ik voel me in het water als een vis in het water. Hoewel ik veel zwemdiploma’s heb, heb ik nooit de vlinderslag geleerd toen ik jong was. De twee jaar voorafgaande dit schrijven ben ik om mijn 37-jarige en door kantoorwerk steeds slapper wordende lichaam weer wat sterker te maken weer gaan zwemmen. Ik heb eindelijk ook de vlinderslag geleerd en daar ben ik best trots op! Hier op de het filmpje zie je mij over de finish gaan met de vlinderslag. De rest van de rest zwom ik gewoon schoolslag hoor, maar ik weet nog dat ik aan jou moest denken en dacht: laat ik de vlinderslag doen speciaal voor de kleine Alexander. Zodat jij ooit denkt: Wat papa kon, dat kan ik ook! Want met al dat water hier in Rotterdam moet jij natuurlijk ook snel het water in.

papaaanbegin
papa doet gek aan het begin van de race

 

