Laatst dacht ik dit fantastische lied van Gerard Cox over Manhattan aan de Maas eens te lekker te gaan spelen op de gitaar toen ik tot de conclusie kwam dat er nergens online bladmuziek of akkoorden van te vinden waren. Dus heb ik de akkoorden zelf maar even uitgezocht. Zie onderaan deze video. Hopelijk komen ze ooit nog iemand van pas.

 

Toch Hou Ik Van Je Rotterdam – Gerard Cox

INTRO
Ab     Abm           Eb     Adim
Eb     Bb6 Bb7     Eb     Bb+

      Eb                     Cm                    Fm                     Bb
Ze zeggen dat je lelijk bent en niet om aan te zien
      Eb                     Cm                    Fm                    Bb
En in mijn hart denk ik dat stiekem ook wel eens misschien
     G                                               Cm
Je lichaam is zo hoekig, zo rechtlijnig en zo koud
    F                                                 Bb
Je bent zo mathematisch, zo meetkundig opgebouwd

    Eb                                Cm        Fm             Bb
Ja op de dag is er wat leven tussen het beton
                Eb                         Eb7                   Ab                       Ab
Maar ’s avonds na half negen raak je niks met een kanon
         Ab                        Abm                   Eb             Adim
Dus pech voor elke zeeman die de wal op kwam
           Eb                     Bb6 Bb7 Eb        Eb
Toch hou ik van je, Rotterdam

Eb      Bb6 Bb7 Eb            Bb+
INSTRUMENTAAL

    Eb                        Cm                 Fm                        Bb
Ja voor de oorlog moet je iets bijzonders zijn geweest
          Eb                    Cm                           Fm                     Bb
Toen was een ritje naar de stad een ritje naar een feest
      G                                                      Cm
De Coolsingel was echt Europa’s mooiste boulevard
        F                                                           Bb
Dat heeft Alex de Haas geschreven, dus dan is het waar
       Eb                   Cm             Fm                      Bb
Op oude foto’s zie je gekrioel op het Hofplein
      Eb                    Eb7           Ab                       Ab
Dan wou ik wel eens dat ik door de tijd heen daar kon zijn
     Ab                   Abm                            Eb              Adim
’t Is allemaal verwoest, je stond in vuur en vlam
          Eb                      Bb6 Bb7   Eb               Eb
Toch hou ik van je, Rotterdam

Eb        Bb6 Bb7 Eb        C+
INSTRUMENTAAL

F                             Dm                         Gm                C

De laatste tijd gaat het de goeie kant op, dat is waar
    F                                                 Dm             Gm                           C
Zelfs Feyenoord wordt soms weer eens kampioen om de tien jaar
     A                                                           Dm
En wonen in een kubus, nou dat kan in het Blaakse Bos
     G                                                           C
En in mijn kroeg aan de Oude Haven raak ik potje los
    F                               Dm                  Gm                      C
Straks loop ik op je marathon te hijgen als een gek
   F                                    F7                            Bb                          Bb
En voor dat beeld van Zadkine vind ik ook nog wel een plek
        Bb                               Bbm                      F              Bdim
Het komt wel, maar ik wou dat het wat vlotter kwam
         F                          C6 C7 F
Toch hou ik van je, Rotterdam
                        Bb
Wat dach’ie dan?
            F                         C6 C7 F
Toch hou ik van je, Rotterdam

 

