imageOp een vroege ochtend laatst stapte ik op mijn werk uit de lift en wilde ik mijn werklaptop uit mijn kluisje om de hoek halen. Maar somehow paste het sleuteltje niet meer. Heel gek, want op het hangertje en kluisje stond toch écht allebei 39. Dat was een accuut probleem want ik sla daar in mijn werklaptop in op zodat ik dat ding niet meer mee naar en van huis hoef te sjouwen. Ik doe dit pas sinds kort en moet nog een beetje wennen aan het idee. Zo was het onlangs gebeurd dat ik dacht dat mijn laptop ‘s ochtends in het kluisje lag terwijl ik hem uit gewoonte die dag ervoor mee naar huis had genomen. Toen was dus ‘s ochtends het kluisje leeg. Die dag heb ik noodgedwongen op een van de monitor-pc’s moeten werken. Met een scherm van bijna 2 meter groot. Creatieve oplossing, dat wel hoor. Maar als je 1 mailtje typt is het net alsof je de Wimbledon finale zit te kijken. Ik was die dag dan ook een dankbaar slachtoffer van niet alleen nekpijn maar vooral van welgemeende hoon en spot van diverse lieftallige collega’s.

Maar op deze bewuste morgen paste de sleutel dus ineens niet meer. Die dag ervoor had ik het verroeste fietsslot van Inge gesmeerd en dit was een gelijksoortig slot: gewoon pielen dus tot het slot open gaat, dacht ik. Maar wat ik ook probeerde, het slot ging niet open. De sleutel brak nét niet af. Ik trok al wat publiek hier en daar met m’n geklooi.

Zou een van de secretaresses van wie ik het kluisje had gekregen die week ervoor misschien het slot hebben laten vervangen? Of wie weet hebben ze in elk geval een loper of master key? Dan kan ik in elk geval bij m’n laptop en hoef ik niet weer op zo’n groot scherm te werken. Dus ik loop naar het kantoortje waar normaal de twee vriendelijke secretaresses zitten en ga naar binnen. Word ik me daar een partij vreemd aangestaard door drie wildvreemde kerels die ik nog nooit gezien heb op de afdeling…

‪#‎opdeverkeerdeverdiepinguitdeliftgestapt‬
‪#‎daarhebbenzeookkluisjes‬ ‪#‎youmoron‬ ‪#‎fail‬ ‪#‎veeltevroeg‬ ‪#‎musthavecoffee‬ ‪#‎doh‬

